3 Feb. Baby Marius lue, og 2-4 år

I gr strikket jeg disse to luene,

En Marius lue str 2-4 r og en i Baby Marius lue str 3-6 mnd.

De er strikket i Rubin,

og egen komponert mnster etter en god lue modell jeg har strikket fr.

5 kommentarer

Iselin Rene

03.02.2015 kl.09:22

De var fine :)

Eli Kvalheim

03.02.2015 kl.09:30

Hei Wenche :)

Jeg er ganske imponert over hvor mye fint du strikker og legger ut p nettet. Jeg strikker en del selv, har alltid likt strikke, men synes ikke alltid at tiden strekker til.

Mariusluene du strikket likte jeg kjempegodt :) Jeg har noen tantebarn jeg gjerne skulle strikket dem til. Er det mulig be om oppskriften ? Venter i spenning.... :)

wenchesstrikkeverden

03.02.2015 kl.09:49

Iselin Rene: Takk, hper de sitter godt p de to sm som skal ha de og :)

wenchesstrikkeverden

03.02.2015 kl.10:01

Eli Kvalheim:Tusen takk til deg, s kjempe hyggelig hre :) :) jeg har laget den selv, men kan prve skrive den ned til deg :)
Jeg legger opp 12 m i alle str og strikker 6 riller ( 12 omg ) fr jeg legger ut til re klaff, da ker jeg p ene siden i andre m, 1 m pr omg til det er til sammen er 20 m, s strikker jeg 4 riller ( 8 omg) fr jeg feler, da strikker jeg rett sammen 2 m p samme sidepr omg til det er igjen 12 m, da strikker jeg 25 riller (50 omg ) fr jeg tar neste re klaff p samme mte ker en m i hver omg til det er igjen 20 m, s 4 riller fr fellingen igjen starer, da feller jeg en m i omg, til det igjen er 12 m, alt dette p samme side, da strikker jeg 6 riller ( 12 omg ) feller av, syr endene sammen, s plukker jeg opp en m i hver om rundt p motsatt side av re klaffene, frste omg ker jeg en m i hver 4 av de maskene jeg har plukket opp, s strikker jeg luen til passe hyde, fr jeg feller av, da strikker jg 2 og 2 sammen omg ut, s to omg rett, fr jeg igjen strikker 2 og 2 sammen til det er igjen 4 m til den dusken jeg laget,eller du bare feller av.
Mulig det ble mye uklart her, men spr meg gjerne om du lurer p noe under veis, er stort sett her mye av tiden

wenchesstrikkeverden

03.02.2015 kl.10:13

wenchesstrikkeverden: p en lue i 3 mnd bruker jeg pinne 3 og 2--4 r 3,5 i pinne str. og da jeg plukker opp er det ca 90 m til baby, og ca 100 m til 2-4 r :)