16 desember

Strikket dame lue i Merino Exstra fine med Pelsdusk.

Strikket dame lue i Merino Exstra fine med Pelsdusk. Mnster kommer senere.

Her legger jeg opp 108 m p en dame lue, og strikker * 3 rett, 2 vr, 2 rett, 2vr* Genta fra * til * 12 ganger.

Dette strikkes 3 omg, nr du strikker de 3 rette m tar jeg den innerste m og drar over de to andre r m, og strikker rett en, kast og en rett i de to gjenstende m.

strikk 3 omg melleom hver gang du gjr dette, strikk ca 8-9 cm, s vrenger du hele strikketyet og strikker det fra vrangen, rett over vrange og vrange over rette, da fr du rett side p brettekanten og.

Da du skal felle striker du to vrange vrangtsammen, og de rette rett sammen, der det er 3 rette drar du den inneste m over som vanlig, men lar vr ha p kast mellom de to maskene,

S strikker du 2 omg over de gjenstende m, vrang over vrang og rett over rett, s strikker du de 2 rette samen der de var 3, p siste om strikker du sammen en vr og en rett, omg ut, til slutt drar du trden igjenom. sy p en knappp innsien til feste pelsdusken i.

2 kommentarer

Nitus

17.12.2013 kl.00:06

Denne luen likte jeg. Enkelt mnster p en flott lue.

Takker for mnsteret.

Hilsen Ninni / Nitus

wenchesstrikkeverden

17.12.2013 kl.06:50

Nitus: Bare hyggelig, den er morsom p strikke og gr fort, Lykke til og god jul