3 desember

Felles for alle luene:
Til dame:
Legg opp 84/88 m p pinne nr 5. Strikk en rett og en vrang 5 cm . Skift til pinne nr 5,5 og strikk nsket mnster (se under). Fortsett til luen er ca 25 cm, fell av ved ta to rett sammen 2 omganger rett etter hverandre. Dra trden gjennom maskene som er igjen og snurp sammen.

Til mann:
Legg opp 88/92 masker og strikk 26-27 cm fr felling (alt etter som hvor baggy de vil ha den)

Barn (4-8 r)
Legg opp 68-76 m. Lengde 20-23 cm fr felling

Lue nr 1:
Nr du har skiftet til pinne 5,5, fortsett deretter hele luen med en rett og en vrang men n strikkes annenhver omg rett. Strikk til luen har nsket lengde, og fell som forklart over.

Lue nr 2:
Strikk 2 rett og 2 vrang 5 cm. Skift til pinne 5,5. Fortsett hele luen med 2 rett og 2 vrang men n strikkes hver 3. omg rett. Strikk til nsket lengde og fell som forklart over.

Lue 3:
Som lue 2 men n fletter jeg p rettmaskene ved sette en maske foran arbeidet. P luen her har jeg kun flettet p annenhver rettrad

Mnster 4:
Som lue nr 3 men n er hver 3dje og 4 omg rett. Als: 2 omg 2 rett og 2 vrang, 2 omg rett, fortsett slik hele luen.

Hals
Jeg har strikket hals til noen av luene, lagt opp 40 m og strikket ca 120-140 cm og sydd sammen.

n kommentar

fredlig

16.12.2013 kl.18:05

Har du bilder av det du skriver her?