Strikket 2010 -2012

Da legger jeg ut flere bilder av ting jeg har strikket de to rene som er gtt, Ting jeg har strikket mange av legger jeg ikke ut mer enn et bilde av.

Dame lue og votter i sterdals mnster strikket i finull Julemessa 2010

Gudbransdal votten til herre, strikketi fin ull julemessa 2010

Trysil barne vott i 8 r strikket i Rubin

Trysil sett til gutt i str 2 r verst til venstre, Lilehammer sett til gutt 2 r

nederst til venstre.

Kari og Ola sett til gutt 1 r til hyre julemessa 2010

Herre sett i sort i Setersdal mnster.

dame sett lue og votter i Trysilmnster

Tynsett Lue og votter til dame

Stabburs sett til dame i Lilla, rosa og eple :)

Rdt og hvitt Rros votter dame

I sort, hvitt og turkis Kollenvotten Herre.

Sort og hvitt Gudbransdalsvotten til Herre

Hemsedalsvotten i rdt, turkis og hvitt til dame.

Lilehamer votten i Turis, sort og hvitt til dame.

Fauske votten i Turis og sort til dame.

Kari og Ola votter til jente 1 r.

Trysilvotten til jente 2 r

Luer til Dame ungdom

Hallingdalsvotten i mange farger dame str.

Trysil votten i Turkis og hvit til dame

Sokker Tora til jente str 6-8 r

4 sjal

YER KOFTE til dame i finull

Yvonne Labber, lue og votter, votter har jeg designet :)

Lue Herre i Seterdalsmnster sort og hvit

En liten knipe julekuler til messa 2010

Mariusgenser strikekt til dame str L i brunt, hvit og lys bl Rubin

VOtter til herre Gr og mrk bl Seterdalsmnster

Votter i brunt og turkis til dame i Trysil mnster

Trysil Lue og Votter til dame i finull

Marius Lue og selv designet marius votter til dame RUBIN

Finnmarks votter i dame str i Lilla og sort

Lilla barnekjole i str 2 r i babyull

Lilla Mariusgenser i str 6 r Strikket i Rubin

Sjal strikket i REGIA dame str

Lr lange leggings strikket i minialpakka til dame

Sal strikket 2010 av et nste

Pulsvanter i seterdals mnster til dame

Lrlange leggings til dame strikket i RUBIN

Skjrt striket i viking garn fra Tine Solheim , striket i str M

Seterdals votter i koks og hvitt dame str strikket i finull

Sjal til en liten dame striket i dobbelt babyull

Snn kanogs en Harley Davidson logo se ut, herre genser str L

Strikket i Rubin Super wash

Enda en ny type farge kombinasjon av logo. Herre genser str L

Har til n strikket 8 Harley Davidson gensere :)

Her er den bermte SISSEL vr lille Prinsesse , strikket fra Arne og Carlos

dukke bok :)

Lue i Fanamnster jeg strikekt til en dress i samme garn og farger,

Minialpakka

Nok en variant av logo p Harley genser, dame str M

Ragg sokker trenger alle str dame

revarmer og Mobilveske i Mariusmnster til dame strikekt i Brunt,

Hvit og lys bl RUBIN

Trysil votter til dame i sort og hvit

Vest jeg strikket i ALFA garn i str L

RUSSESOKKER i str 6-9 mns babyull

RUSSE SOKKER I str 6-9 mnd

Dame votter i fin alpakka

FINNMARKSVOTTEN i dame str

Mariusbukser i str 4 r og 2 stk gensere i str 4 r og 1 genser i str 10 r

31 kommentarer

Caroline

04.11.2012 kl.23:35

Hei. Hvor mye tar du for strikke en hvit mariusgenser i str 36?

wenchesstrikkeverden

05.11.2012 kl.07:59

Caroline: Hei jeg tar 1100 kr, og da holder jeg garnet, det blir vel en S det da sikkert

Mette Olsen

15.11.2012 kl.15:14

Hei. Hvor lang tid trenger du p en Harley Davidson genser til voksen mann, regner med i strrelse xl? Skulle gitt han den i julepresang, men er kanskje for sent ute?

Mvh

Mette Olsen

wenchesstrikkeverden

15.11.2012 kl.16:30

Mette Olsen: Hei du, taj det kommer alt an p hvor mye tid du legger i den, har du garn en av dagne og du er rask til strikke s gr det p et par uker, men den tar litt tid :)

Mette Olsen

16.11.2012 kl.09:46

Hei.. Takk for svaret! :) Hadde du kunnet tatt p deg dette oppdraget og strikket denne genseren for meg? Hva vil den evnt komme p, hvis du holder garnet?

Mvh

Mette

wenchesstrikkeverden

16.11.2012 kl.22:34

Mette Olsen: hei igjen eg har ikke mulighet til ta p meg noe mer fr til hsten igjen, har lang liste, men med garn i str xl s tar jeg 1400

Janne

06.03.2013 kl.20:28

Hei Wenche.

Jeg er ute etter en hvit marius genser til dame med lysebltt mnster i Large, hvor mye skal du ha for strikke en snn?

wenchesstrikkeverden

06.03.2013 kl.21:26

Janne: Det kommer litt ann p str, tar 1100 for S-M og 1300 for L -XL og 1400 for xxl

wenchesstrikkeverden

06.03.2013 kl.21:28

hmm fikk du svar tru, 1100 for S-M
1300 for L-XL
1400 for XXL
Da holder jeg garn super wash

Turid Amundsen

13.03.2013 kl.12:42

Heisann..'er fortvilt ute etter strikkeoppskrift p genser og LUE i Harley Davidson mnster til mann...finner ingen oppskrifter, kan du hjelpe meg??

vennlig hilsen Turid :-)

wenchesstrikkeverden

13.03.2013 kl.21:00

Turid Amundsen: Hei, jeg har tegnet mnster til genser selv brukt masse tid p det, skal du ha m jeg tegne til deg for den jeg har kan ikke kopieres, for den er s svak og mnster p lue har jeg ikke s m evt tegne det tildeg, en det vil jeg ha litt for :)

ingrid

08.04.2013 kl.12:01

hei, s mye fint du har strikket :)

jeg lurte p hvor du har ftt oppskriften p finnmarksvottene hen?

og om du evt vet hvor jeg kan f tak i denne?

mvh Ingrid

wenchesstrikkeverden

08.04.2013 kl.19:36

ingrid: Tusen takk for det, de vottene har jeg tatt ut av en votte strikke bok jeg har
NORSKE VOTTER av Lillill Thuve bok nr 1
Dessverre vet jeg ikke i dag hvor den finnes, Jeg kjpte den i 2000 :)

Helga L. Srensen

12.01.2014 kl.14:55

Har lige kommet fra fest, hvor min bordherre var ifrt yerkoften, som jeg ser du ogs har strikket. Har selv strikket til min mand og mig selv. Kendte Hjrdis som komponerede koften, samt hendes forldre, Lene og Aksel Strangstad i yer. Jeg har ogs strikket mange "Norgesvanter", som vi danske siger. Dine er meget flotte! Helga.

wenchesstrikkeverden

12.01.2014 kl.18:05

Helga L. Srensen: Tusen takk for det, ja jeg strikket kofter for Hjrdis jeg s henne kjenner jeg, fikk ogs tid til strike min egen :)

Gril

05.03.2014 kl.14:51

Hei, flotte ting du har strikket. Tenkte strikke en Harley-genser, men lurer p hvordan du har gjort det. Er logoen strikket eller brodert p?

wenchesstrikkeverden

05.03.2014 kl.17:37

Gril: Hei, jeg har strikekt mange av de, og logoen har jg strikket p ja, mye jobb, men penest da en strikker den inn syns jeg, og takk for at du liker bloggen min :)

Bjarnhild Eriksrud

24.11.2014 kl.11:58

Hei:) s utrolig mye fint:) Er det mulig f en link eller kopi av mnster til Gudbransdal votten og det sorte sette fra setersdal? Har ikke funnet mnster til disse! P forhnd takk for hjelpen:)

wenchesstrikkeverden

24.11.2014 kl.22:39

Bjarnhild Eriksrud: hei du, de Gudbransdals vottene er i en bok jeg har, husker ikke forfatter n, men skal sjekke det i morgen, det er inne p et rom jeg ikke har tilgang til just n, hvilket setesdals sett er det du mener da, har strikket s mye innen setesdal mnster s litt usikker p hva du mener :) fin kveld til deg

Bjarnhild Eriksrud

25.11.2014 kl.21:12

Hei, hei:) herre sett sort i Setersdal er avbildet med et dame sett i Trysil mnster. Tror det var bilde nr 5 fra toppen. Da venter jeg i spenning. Hadde tenkt at det skulle bli julegaver:) n koser jeg meg med sokker fra Bitta Mikkelborg, til gubben og noen jaktkompiser s da mtte jeg lage de med skitt jakt:) nsker deg en fin kveld!

wenchesstrikkeverden

25.11.2014 kl.22:58

Bjarnhild Eriksrud: De gudbransdals vottene er i boken Norske votter av Lillill Thuve, bok nr 1, det jeg har strikket av setesdalsmnster er 3 like kofter i foreskjellige farger, de har jeg ikke selv mnster p, men brukt til kunden jeg strikket for, det er Rauma, og fs kjpt hos husfliden :)

Bjarnhild Eriksrud

26.11.2014 kl.17:19

Hei igjen:) Tusen takk for svar:)

wenchesstrikkeverden

26.11.2014 kl.20:54

Bjarnhild Eriksrud: Bare hyggelig det, selv takk som spr :) :)

Linda

31.10.2015 kl.20:19

Hei :)

Har du mnster p HD lue til mann??

wenchesstrikkeverden

01.11.2015 kl.21:00

Linda: Hei, nei det har jeg dessverre ikke

Gunn Synnve Skogseth

02.11.2015 kl.00:04

Har du tid te strikke en harley davidson genset te julegave..str xl

wenchesstrikkeverden

02.11.2015 kl.06:30

Gunn Synnve Skogseth: hei, det er jeg nok dessverre redd jeg ikke har, sitt med job til opp over rene

Kari

02.02.2016 kl.22:04

Hei! Har ogs boka "norske votter" med mnster p finnmarksvotten. Mnsteret er kun oppgitt i damestrl. Blir disse sm i strrelsen? Hvilket garn og pinnestrl brukte du?

wenchesstrikkeverden

04.02.2016 kl.08:17

Kari: Hei, jeg bruker Rubin og da pinne 3 p vrangbord og pinne 3,5 p mnster, det passer en dame hnd,

Marianne granlund

01.08.2016 kl.13:51

Hei

Ser du har strikket mange harley-gensere. Hvor kan jeg finne mnster p logoen?

pfh tusen takk for svaret

Med hilsen Marianne

wenchesstrikkeverden

08.08.2016 kl.09:09

Marianne granlund: Hei ja jeg har strikket noen, men veldig lenge siden, har strikket de i flere forskjellige typer, men det er mange r siden, de hadde med en logo jeg strikket etter, og la opp etter en annen genser