Strikket 2010 -2012

Da legger jeg ut flere bilder av ting jeg har strikket de to årene som er gått, Ting jeg har strikket mange av legger jeg ikke ut mer enn et bilde av.

Dame lue og votter i Østerdals mønster strikket i finull Julemessa 2010

Gudbransdal votten til herre, strikketi fin ull julemessa 2010

Trysil barne vott i 8 år strikket i Rubin

Trysil sett til gutt i str 2 år øverst til venstre, Lilehammer sett til gutt 2 år

nederst til venstre.

Kari og Ola sett til gutt 1 år til høyre julemessa 2010

Herre sett i sort i Setersdal mønster.

dame sett lue og votter i Trysilmønster

Tynsett Lue og votter til dame

Stabburs sett til dame i Lilla, rosa og eple :)

Rødt og hvitt Røros votter dame

I sort, hvitt og turkis Kollenvotten Herre.

Sort og hvitt Gudbransdalsvotten til Herre

Hemsedalsvotten i rødt, turkis og hvitt til dame.

Lilehamer votten i Turis, sort og hvitt til dame.

Fauske votten i Turis og sort til dame.

Kari og Ola votter til jente 1 år.

Trysilvotten til jente 2 år

Luer til Dame ungdom

Hallingdalsvotten i mange farger dame str.

Trysil votten i Turkis og hvit til dame

Sokker  Tora til jente str 6-8 år

4 sjal

ØYER KOFTE til dame i finull

Yvonne Labber, lue og votter, votter har jeg designet :)

Lue Herre i Seterdalsmønster sort og hvit

En liten knipe julekuler til messa 2010

Mariusgenser strikekt til dame str L i brunt, hvit og lys blå Rubin

VOtter til herre Grå og mørk blå Seterdalsmønster

Votter i brunt og turkis til dame i Trysil mønster

Trysil Lue og Votter til dame i finull

Marius Lue og selv designet marius votter til dame  RUBIN

Finnmarks votter i dame str i Lilla og sort

Lilla barnekjole i str 2 år i babyull

Lilla Mariusgenser i str 6 år Strikket i Rubin

Sjal strikket i REGIA dame str

Lår lange leggings strikket i minialpakka til dame

Sal strikket 2010 av et nøste 

Pulsvanter i seterdals mønster til dame

Lårlange leggings til dame strikket i RUBIN

Skjørt striket i viking garn fra Tine Solheim , striket i str M

Seterdals votter i koks og hvitt dame str strikket i finull

Sjal til en liten dame striket i dobbelt babyull

Sånn kanogså en Harley Davidson logo se ut, herre genser str L

Strikket i Rubin Super wash

Enda en ny type farge kombinasjon av logo. Herre genser str L

Har til nå strikket 8 Harley Davidson gensere :)

Her er den berømte SISSEL vår lille Prinsesse , strikket fra Arne og Carlos 

dukke bok :)

Lue i Fanamønster jeg strikekt til en dress i samme garn og farger, 

Minialpakka 

Nok en variant av logo på Harley genser, dame str M

Ragg sokker trenger alle str dame 

Ørevarmer og Mobilveske i Mariusmønster til dame strikekt i Brunt,

Hvit og lys blå RUBIN

Trysil votter til dame i sort og hvit

Vest jeg strikket  i ALFA  garn i str L 

RUSSESOKKER  i str 6-9 mns babyull

RUSSE SOKKER I str 6-9 mnd

Dame votter i fin alpakka 

FINNMARKSVOTTEN i dame str

Mariusbukser i str 4 år og 2 stk gensere i str 4 år og 1 genser i str 10 år

17 kommentarer

Caroline

04.11.2012 kl.23:35

Hei. Hvor mye tar du for å strikke en hvit mariusgenser i str 36?

wenchesstrikkeverden

05.11.2012 kl.07:59

Caroline: Hei jeg tar 1100 kr, og da holder jeg garnet, det blir vel en S det da sikkert

Mette Olsen

15.11.2012 kl.15:14

Hei. Hvor lang tid trenger du på en Harley Davidson genser til voksen mann, regner med i størrelse xl? Skulle gitt han den i julepresang, men er kanskje for sent ute?

Mvh

Mette Olsen

wenchesstrikkeverden

15.11.2012 kl.16:30

Mette Olsen: Hei du, taj det kommer alt an på hvor mye tid du legger i den, har du garn en av dagne og du er rask til å strikke så går det på et par uker, men den tar litt tid :)

Mette Olsen

16.11.2012 kl.09:46

Hei.. Takk for svaret! :) Hadde du kunnet tatt på deg dette oppdraget og strikket denne genseren for meg? Hva vil den evnt komme på, hvis du holder garnet?

Mvh

Mette

wenchesstrikkeverden

16.11.2012 kl.22:34

Mette Olsen: hei igjen eg har ikke mulighet til å ta på meg noe mer før til høsten igjen, har lang liste, men med garn i str xl så tar jeg 1400

Janne

06.03.2013 kl.20:28

Hei Wenche.

Jeg er ute etter en hvit marius genser til dame med lyseblått mønster i Large, hvor mye skal du ha for å strikke en sånn?

wenchesstrikkeverden

06.03.2013 kl.21:26

Janne: Det kommer litt ann på str, tar 1100 for S-M og 1300 for L -XL og 1400 for xxl

wenchesstrikkeverden

06.03.2013 kl.21:28

hmm fikk du svar tru, 1100 for S-M
1300 for L-XL
1400 for XXL
Da holder jeg garn super wash

Turid Amundsen

13.03.2013 kl.12:42

Heisann..'er fortvilt ute etter strikkeoppskrift på genser og LUE i Harley Davidson mønster til mann...finner ingen oppskrifter, kan du hjelpe meg??

vennlig hilsen Turid :-)

wenchesstrikkeverden

13.03.2013 kl.21:00

Turid Amundsen: Hei, jeg har tegnet mønster til genser selv å brukt masse tid på det, skal du ha må jeg tegne til deg for den jeg har kan ikke kopieres, for den er så svak og mønster på lue har jeg ikke så må evt tegne det tildeg, µen det vil jeg ha litt for :)

ingrid

08.04.2013 kl.12:01

hei, så mye fint du har strikket :)

jeg lurte på hvor du har fått oppskriften på finnmarksvottene hen?

og om du evt vet hvor jeg kan få tak i denne?

mvh Ingrid

wenchesstrikkeverden

08.04.2013 kl.19:36

ingrid: Tusen takk for det, de vottene har jeg tatt ut av en votte strikke bok jeg har
NORSKE VOTTER av Lillill Thuve bok nr 1
Dessverre vet jeg ikke i dag hvor den finnes, Jeg kjøpte den i 2000 :)

Helga L. Sørensen

12.01.2014 kl.14:55

Har lige kommet fra fest, hvor min bordherre var iført Øyerkoften, som jeg ser du også har strikket. Har selv strikket til min mand og mig selv. Kendte Hjørdis som komponerede koften, samt hendes forældre, Lene og Aksel Strangstad i Øyer. Jeg har også strikket mange "Norgesvanter", som vi danske siger. Dine er meget flotte! Helga.

wenchesstrikkeverden

12.01.2014 kl.18:05

Helga L. Sørensen: Tusen takk for det, ja jeg strikket kofter for Hjørdis jeg så henne kjenner jeg, fikk også tid til å strike min egen :)

Gøril

05.03.2014 kl.14:51

Hei, flotte ting du har strikket. Tenkte å strikke en Harley-genser, men lurer på hvordan du har gjort det. Er logoen strikket eller brodert på?

wenchesstrikkeverden

05.03.2014 kl.17:37

Gøril: Hei, jeg har strikekt mange av de, og logoen har jg strikket på ja, mye jobb, men penest da en strikker den inn syns jeg, og takk for at du liker bloggen min :)

44, Øyer

Hei alle som har strikking / hekling som sin store hobby :) Jeg har strikking som min store hobby og bruker mye av min tid på det. Jeg er en storsamler av strikke oppskrifter og strikke bøker, mye av tiden min går med til strikk Håper du har lyst å se noe av det jeg har laget, har også lagret mye inne her av det jeg har strikket de 3 siste årene. Designer noe selv, elsker å bruke Mariusmønsteret til å lage nye ting. Jeg tegner også noe logoer etter bilder, det er ikke min sterke side, men moro å prøve :) Det er kjempe gøy å samle masse strikke venner å strikke sammen. Vi samlesofte hjemme hos meg og ofte en kveld i uka, der strikker vi koser oss med kake og kaffe / te og deler erfaringer og ideer, hjelper hverandre og har det kjempe gøy