Strikket 2010 -2012

Da legger jeg ut flere bilder av ting jeg har strikket de to årene som er gått, Ting jeg har strikket mange av legger jeg ikke ut mer enn et bilde av.

Dame lue og votter i Østerdals mønster strikket i finull Julemessa 2010

Gudbransdal votten til herre, strikketi fin ull julemessa 2010

Trysil barne vott i 8 år strikket i Rubin

Trysil sett til gutt i str 2 år øverst til venstre, Lilehammer sett til gutt 2 år

nederst til venstre.

Kari og Ola sett til gutt 1 år til høyre julemessa 2010

Herre sett i sort i Setersdal mønster.

dame sett lue og votter i Trysilmønster

Tynsett Lue og votter til dame

Stabburs sett til dame i Lilla, rosa og eple 🙂

Rødt og hvitt Røros votter dame

I sort, hvitt og turkis Kollenvotten Herre.

Sort og hvitt Gudbransdalsvotten til Herre

Hemsedalsvotten i rødt, turkis og hvitt til dame.

Lilehamer votten i Turis, sort og hvitt til dame.

Fauske votten i Turis og sort til dame.

Kari og Ola votter til jente 1 år.

Trysilvotten til jente 2 år

Luer til Dame ungdom


Hallingdalsvotten i mange farger dame str.

Trysil votten i Turkis og hvit til dame

Sokker  Tora til jente str 6-8 år

4 sjal

ØYER KOFTE til dame i finull

Yvonne Labber, lue og votter, votter har jeg designet 🙂


Lue Herre i Seterdalsmønster sort og hvit


En liten knipe julekuler til messa 2010


Mariusgenser strikekt til dame str L i brunt, hvit og lys blå Rubin

VOtter til herre Grå og mørk blå Seterdalsmønster

Votter i brunt og turkis til dame i Trysil mønster

Trysil Lue og Votter til dame i finull


Marius Lue og selv designet marius votter til dame  RUBIN

Finnmarks votter i dame str i Lilla og sort


Lilla barnekjole i str 2 år i babyull


Lilla Mariusgenser i str 6 år Strikket i Rubin

Sjal strikket i REGIA dame str

Lår lange leggings strikket i minialpakka til dame

Sal strikket 2010 av et nøste 


Pulsvanter i seterdals mønster til dame


Lårlange leggings til dame strikket i RUBIN

Skjørt striket i viking garn fra Tine Solheim , striket i str M

Seterdals votter i koks og hvitt dame str strikket i finull


Sjal til en liten dame striket i dobbelt babyull


Sånn kanogså en Harley Davidson logo se ut, herre genser str L

Strikket i Rubin Super wash


Enda en ny type farge kombinasjon av logo. Herre genser str L

Har til nå strikket 8 Harley Davidson gensere 🙂

 

 


Her er den berømte SISSEL vår lille Prinsesse , strikket fra Arne og Carlos 

dukke bok 🙂

Lue i Fanamønster jeg strikekt til en dress i samme garn og farger, 

Minialpakka 

Nok en variant av logo på Harley genser, dame str M


Ragg sokker trenger alle str dame 


Ørevarmer og Mobilveske i Mariusmønster til dame strikekt i Brunt,

Hvit og lys blå RUBIN

Trysil votter til dame i sort og hvit


Vest jeg strikket  i ALFA  garn i str L 

RUSSESOKKER  i str 6-9 mns babyull


RUSSE SOKKER I str 6-9 mnd


Dame votter i fin alpakka 


FINNMARKSVOTTEN i dame str


Mariusbukser i str 4 år og 2 stk gensere i str 4 år og 1 genser i str 10 år

 

 

 

 

 

 

 

33 kommentarer
    1. Hei. Hvor lang tid trenger du på en Harley Davidson genser til voksen mann, regner med i størrelse xl? Skulle gitt han den i julepresang, men er kanskje for sent ute?
      Mvh
      Mette Olsen

    2. Hei.. Takk for svaret! 🙂 Hadde du kunnet tatt på deg dette oppdraget og strikket denne genseren for meg? Hva vil den evnt komme på, hvis du holder garnet?
      Mvh
      Mette

    3. Hei Wenche.
      Jeg er ute etter en hvit marius genser til dame med lyseblått mønster i Large, hvor mye skal du ha for å strikke en sånn?

    4. Heisann..’er fortvilt ute etter strikkeoppskrift på genser og LUE i Harley Davidson mønster til mann…finner ingen oppskrifter, kan du hjelpe meg??
      vennlig hilsen Turid 🙂

    5. Turid Amundsen: Hei, jeg har tegnet mønster til genser selv å brukt masse tid på det, skal du ha må jeg tegne til deg for den jeg har kan ikke kopieres, for den er så svak og mønster på lue har jeg ikke så må evt tegne det tildeg, µen det vil jeg ha litt for 🙂

    6. hei, så mye fint du har strikket 🙂
      jeg lurte på hvor du har fått oppskriften på finnmarksvottene hen?
      og om du evt vet hvor jeg kan få tak i denne?
      mvh Ingrid

    7. ingrid: Tusen takk for det, de vottene har jeg tatt ut av en votte strikke bok jeg har
      NORSKE VOTTER av Lillill Thuve bok nr 1
      Dessverre vet jeg ikke i dag hvor den finnes, Jeg kjøpte den i 2000 🙂

    8. Har lige kommet fra fest, hvor min bordherre var iført Øyerkoften, som jeg ser du også har strikket. Har selv strikket til min mand og mig selv. Kendte Hjørdis som komponerede koften, samt hendes forældre, Lene og Aksel Strangstad i Øyer. Jeg har også strikket mange “Norgesvanter”, som vi danske siger. Dine er meget flotte! Helga.

    9. Hei, flotte ting du har strikket. Tenkte å strikke en Harley-genser, men lurer på hvordan du har gjort det. Er logoen strikket eller brodert på?

    10. Hei:) så utrolig mye fint:) Er det mulig å få en link eller kopi av mønster til Gudbransdal votten og det sorte sette fra setersdal? Har ikke funnet mønster til disse! På forhånd takk for hjelpen:)

    11. Bjarnhild Eriksrud: hei du, de Gudbransdals vottene er i en bok jeg har, husker ikke forfatter nå, men skal sjekke det i morgen, det er inne på et rom jeg ikke har tilgang til just nå, hvilket setesdals sett er det du mener da, har strikket så mye innen setesdal mønster så litt usikker på hva du mener 🙂 fin kveld til deg

    12. Hei, hei:) herre sett sort i Setersdal er avbildet med et dame sett i Trysil mønster. Tror det var bilde nr 5 fra toppen. Da venter jeg i spenning. Hadde tenkt at det skulle bli julegaver:) nå koser jeg meg med sokker fra Bitta Mikkelborg, til gubben og noen jaktkompiser så da måtte jeg lage de med skitt jakt:) ønsker deg en fin kveld!

    13. Bjarnhild Eriksrud: De gudbransdals vottene er i boken Norske votter av Lillill Thuve, bok nr 1, det jeg har strikket av setesdalsmønster er 3 like kofter i foreskjellige farger, de har jeg ikke selv mønster på, men brukt til kunden jeg strikket for, det er Rauma, og fås kjøpt hos husfliden 🙂

    14. Hei! Har også boka “norske votter” med mønster på finnmarksvotten. Mønsteret er kun oppgitt i damestrl. Blir disse små i størrelsen? Hvilket garn og pinnestrl brukte du?

    15. Hei
      Ser du har strikket mange harley-gensere. Hvor kan jeg finne mønster på logoen?
      pfh tusen takk for svaret
      Med hilsen Marianne

    16. Marianne granlund: Hei ja jeg har strikket noen, men veldig lenge siden, har strikket de i flere forskjellige typer, men det er mange år siden, de hadde med en logo jeg strikket etter, og la opp etter en annen genser

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg